Google Search Console

 Google Search Console  – כלי ניהול אתרים של גוגל

במאמר זה אסביר לכם כיצד ולמה אנו מקדמי האתרים מכורים לפלטפורמת ניהול האתרים של גוגל שנקרא בשם Google Search Console ( לשעבר Google Web Master Tool – WMT ) .

כהקדמה , באמצעות Google Search Console ניתן בעצם להבין ולנתח כיצד עובד מנוע החיפוש של גוגל בהקשר שלכם – של האתרים שלכם .

סקירה קטנה של כלי הניהול העיקריים של גוגל :

  • תצוגת חיפוש – Search Appearance
  • תנועת חיפוש – Search Traffic
  • אינדקס של גוגל – Google Index
  • סריקה – Crawl

מאיפה מתחילים ?

שלב ראשון – קישור האתר שלכם ל Google Search Console

נכנסים ללינק של Google Search Console  , ולחצים על הוסף נכס . מכניסים את כתובת האתר בחלון שנפתח :

 

add-property

ולוחצים על הוסף . לאחר מכן יש לעבוד לפי השלבים המתוארים – לוקח בדיוק 5 דקות .

לאחר הוספת הנכס ל Google Search Console  , אתם תקבלו גישה לניהול האתר שלכם בהקשר של גוגל . חשוב לציין שבשבוע הראשון סביר להניח שלא תראו שום נתון מכיוון שלוקח מספר ימים על שרובוט הסריקה של גוגל מאנקדס את האתר שלכם – אז קצת סבלנות .

סקירה רחבה של תפריט ה Google Search Console

מרכז שליטה – מכיל בתוכו את התצוגה הכללית של האתר – שגיאות סורק , ניתוח חיפושים ו Sitemaps . לחיצה על כל אחד מהכותרות הללו יפנו אותכם לתת תפריט בהתאמה .

תפריט תצוגת חיפוש

נתונים מובנים – כמות הפריטים הכללית בכל הדפים באתר שלך . גוגל משתמשת בנתונים האלו על מנת להציג במנוע החיפוש תוצאות "עשירות" לגולשים כגון דירוגים , או טווחי מחירים אם יש לכם מוצר מסויים וכדומה . מידע נוסף תוכלו לקבל מעמוד העזרה של Google Search Console . ניתן גם לבדוק שגיאות כגון אם חסר שם מחבר מאמר וכדומה .

כרטיסי תצוגה עשירה – יש באפשרותכם להוסיף לתוצאות החיפוש נתונים מעוצבים אישית לפי סוג האתר שלכם . לדוגמא עם האתר שלכם הוא מסעדה , יש לכם אפשרות להוסיף דירוג או טווח מחירים וכדומה.

מדגיש נתונים – נותן לכם את האפשרות לתייג שדות ספציפיים באתר שלכם וע"י כך לתת לגולשים מידע יותר אטרקטיבי על האתר שלכם

תפריט תנועת חיפוש

תפריט זה נותן לכם מידע מפורט עבור כול ביצועי האתר שלכם כגון מיקום כל דף בתוצאות החיפוש , כמות הקליקים לכל דף , באילו מוצרים השתמשו הלקוחות ( מחשב , מובייל ) ואלו דפים הכי נצפים .

סטטוס אינדקס

תחת תפריט זה ניתן לבדוק כמה דפים התווספו לאינקדס של גוגל ומילות המפתח לפי תדירות הופעה באתר שלכם. כמו כן ניתן גם להסיר כתובת או עמוד מסוים ע"י תת קטגוריה "הסר כתובות אתרים"  במקרים שיש דפים שאתם לא רוצים שיופיעו בחיפוש.

סריקה

תחת תפריט הסריקה אנו נקבל נתונים מה סורק אתרים של גוגל שנקרא Googlebot . תפקידו הוא לסרוק אתרים ברשת ( גוגל סורקת מעל טרליון ג'יגה של מידע ) ומאחזרת תוצאות לפי רמת עדכון האתר שלכם . לדוגמא אתר שלא מתעדכן לא יקבל סריקה . אתר שמתעדכן בתוכן לעיתים תכופות יקבל יותר סריקות מה Bot של גוגל – לכן חשוב מאד להכניס תוכן לאתר על בסיס שבועי ואם אפשר יותר – מה טוב . רק לשים לב לאיכות !

קובץ Robots.txt – נמצא תחת תפריט סריקה . קובץ Robots.txt נמצא בדרך כלל בספריית השורש באתר שלכם. באמצעות קובץ זה ניתן לקבוע אילו דפים אתם לא רוצים שיסרקו ע"י גוגל . לדוגמא , בתמונה המצורפת ניתן לראות שאני חסמתי גישה לעמוד של ניהול התוכן שלי ע"י הכנסת הפקודה : Disallow: /wp-admin/

robots

Sitemaps  – מפת אתר –  גלה לגוגל כיצד בנוי האתר שלך ע"י הוספת sitemap ל Google Search Console . בצורה כזו אתה בעצם אומר לגוגל :

 " היי – יש לי פה x עמודים , הנה הם ! "

. יש כמה כלים ליצור sitemap  , ולפי דעתי הנוח ביותר הוא הפלאגין של Yoast  שמעבר לעובדה שזה פלאגין לקידום אתרים , הוא מכיל בתוכו גם אפשרות ליצור Sitemap.

לסיום , יש המון דברים שניתן ללמוד מה Google Search Console . כמובן שיש גם את המדריכים של גוגל שמלווים בסרטוני וידאו מפורטים לפרטי פרטים וגם בוחנים קצרים .

ממליץ בחום

בהצלחה !