שיווק דיגיטלי באינטרנט – מילון מושגים

[image-caption-hover id="1"]

שיווק דיגיטלי באינטרנט – מילון מושגים

CPL , CPA , EPC – בטוח שכבר שמעתם על המושגים הללו איפשהו …

במאמר זה אתן לכם סקירה קצרה לגבי מושגים מעולם השיווק הדיגטלי שהם בגדר חובה להכיר במיוחד אם אתם בתחום של שיווק באינטרנט , קידום אתרים , או שאתם חלק מרשת שותפים .

 נתחיל בזה שכל פעולה היום באינטרנט נמדדת. כחלק ממדידת ביצועים של ביצועי אתר ומכירות , ישנו עולם שלם של מושגים שמאפיינים כל סוג של פעולה כגון מכירה , הקלקה על לינק , צפייה באתר ועוד .

CPL – Cost Per Lead

מחיר לכל ליד – הכוונה בכל פעם שלקוח השאיר פרטים דרך הלינק או הדף שפרסמת ( דף נחיתה למשל ) .

CPA – Cost Per Action

מחיר לכל פעולה כגון הורדה  , הרשמה לאתר , מילוי טופס באתר או שהוא מבצע רכישה .

CPM – Cost per thousand impressions

מחיר פר אלף צפיות . מודל שונה מה CPL , וההחישוב הכספי נמדד על כל 1000 התרשמויות במודעה . כיצד המודל זהה מחושב או מתורגם לכסף ?

כל יחידת CPM שווה ל 1000 צפיות , שאותה מכפילים במחיר שקבעתם לכל יחידה – נניח 20$ .

אזי אם המודעה שלכם קיבלה 5000 צפיות לחלק ל 1000 שזו יחידת CPM , שזה שווה ל 5 יחידות CPM . מכפילים את 5 יחידות ה CPM בתקציב ששמתם – 20$  , אזי הרווח שלכם יהיה 100$ . וזה אומר שאם מחלקים את הרווח למספר הצפיות הכללי , הרווח שלכם יהיה שווה ל 5000 / 100 = 20 סנט על כל צפייה במודעה.



EPC – Earnings Per Click

מדד חישובי שמשמש המון מקדמי מוצרים ומפרסמים על מנת לחזות רווחים. כיצד מחשבים EPC ? ובכן אם למשל מוצר מסויים שקידמנו קיבל 1000 הקלקות , ומתוך ה 1000 יצרת רווחים של 100 שח – יכול להיות שהמוצר שווה 100 שח ושהוא נרכש רק פעם אחת או שהמוצר שווה 10 שח והוא נקנה ע"י 10 אנשים – זה לא משנה הכוונה היא לקווח שעשית מ 1000 הקלקות וזה אומר שה EPC שווה ל 100/1000 = 10 שח . בפשטות – על המוצר הספציפי הזה קיבלת 1000 הקלקות ויצרת רווח של 10 שח. עכשיו זה רק מחיר משוער ויכול מאד להיות שאם השקעה נכונה בעיצוב המודעה שלך או דף הנחיתה שיצרת למוצר אתה תקבל יותר רווח . עצה שלי זה ליצור כמה דפי נחיתה על אותה מודעה ולראות איזה מהם מניב לך EPC גבוה .

CTR – Click Through Rate

אחוז הקלקות על מודעה ביחס לכמות התרשמויות (Impressions ) . מדד זה נותן לנו אינדיקציה לגבי איכות המודעה או הבאנר שפירסמתם. לדוגמא עם מתוך 1000 צפיות הקליקו 10 , אז ה CTR שלכם עומד על 10/1000 = 1% . ככל שה CTR גבוה כך אני יודעים שהמודעה אכן אטרקטיבית ושיווקית .



Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*