עיצוב לוגו לאתר

Processed with VSCOcam with f2 preset

עיצוב לוגו לאתר

כל עסק מוביל היום בשוק, מתהדר בלוגו שרובכם בוודאי זוכרים גם אם יעירו אתכם באמצע הלילה . בין אם זה לוגו ויזואלי או שם קליט , עיצוב לוגו לאתר הוא בעצם תהליך פסיכולוגי שמטרתו העיקרית היא לגרום ללקוחות לזכור את העסק שלכם .

למה בעצם צריך לוגו ?

ובכן הכול קשור למיתוג . למשל אם אשאל אתכם מהו הצבע השולט של חברת קוקה קולה , ישר תגידו " אדום ! " .

מהם המרכיבים העיקרים לעיצוב לוגו מוצלח ?

פשטות – עיצוב פשוט ונקי , ללא הפרעות רקע ויזואליות . המסר שלכם צריך לעבור חלק ללקוחות מהרגע הראשון שהלקוח רואה את הלוגו.

ורסטיליות – הלוגו צריך להשאיר חותם גם בצבעים שונים כל עוד הצורה הגרפית לא משתנה. קחו לדוגמא את הלוגו של אפל :

apple-logo-2

שימוש נכון בצבעים – לכל צבע יש משמעות . לכל שילוב של צבע יש מסר. ואתם צריכים לחשוב איזה מסר אתם רוצים להעביר בעיצוב לוגו לאתר. צבעים בהירים או חזקים מושכים תשומת לב אבל הסוד הוא תמהיל נכון של צבע על מנת שהמסר שלכם ימשוך את הלקוחות המתאימים לכם.

לדוגמא , שימוש בצבע אדום , ישדר אנרגיה , חוזק . לעומת זאת צבע ירוק משדר יצירתיות או נושאים שקשורים לטבע ומוצרים אורגנים שקשורים למשל לאיכות הסביבה או מוצרים ירוקים לדוגמא.

צבע כחול משדר בטחון , ידע , או נושאים שקשורים לתחום המדעי לעומת זאת, צבע ורוד ישדר משהו קליל , שמח , ילדותי יותר .

עיצוב לוגו כסמל או טקסט ? – ישנן המון חברות שמשתמשות רק בסמל גרפי או אייקון כלוגו. ישנן כאלו שישתמשו בסמל וטקסט. לדוגמא הסמל של Twitter – מכיל רק סמל של ציפור. ובכן לא רק – יש המון פסיכולוגיה מאחורי עיצוב זה – הלוגו החדש של טוויטר מכיל עיגולים בתוך עיגולים סימטריים שיוצרים את הלוגו המפורסם שלהם . לסקרנים שבינכם ניתן לקרוא על זה כאן.

תנו לי לסכם לכם את התהליך ליצירת לוגו לאתר בשלושה שלבים :

שלב ראשון – תנסו לאפיין ולתאר את העסק או האתר שלכם במילה אחת או שניים מקסימום. מה שנקרא קצר וקליט.

שלב שני – להגדיר מהו קהל היעד שלכם. למי אתם הולכים למכור או לפרסם את המוצר .

שלב שלישי לעיצוב לוגו לאתר – שימוש נכון ומושכל תוך כדי שילוב נכון של צבעים ועיצוב בזמן יצירת הלוגו. אני מניח שרובכם לא מעצבים גרפים אבל את כל השלבים שתיארתי כאן חייבים לשתף עם המעצב הגרפי שיצור לכם בהתאמה את הלוגו הרצוי.

חשוב לזכור – אני מתייחס ללוגו של עסק כמו לשם פרטי – קשה מאד לשנות שם אחרי שכבר יצרתם מוניטין אצל לקוחות ולכן , כמו שרוב האנשים לא מחליפים את שמם הפרטי, כך גם עסק לא יחליף את הלוגו שלו – חשבו טוב טוב לפני שאתם מפיצים את הלוגו שלכם – זה ילווה את האתר שלכם לכל אורך הדרך.