גוגל אנליטיקס – מדריך למתחילים

גוגל אנליטיקס – נקודת ההתחלה

מה זה גוגל אנליטיקס :

  כלי סטטיסטי של גוגל שעוזר לנו לנתח נתוני גולשים וצפייה באתר שלנו .

כמות צפיות לפי טווחים , לקוחות בזמן אמת שכרגע גולשים באתר , לקבוע יעדים , ולבדוק מקורות תנועה – עם זה לינק ישיר או הפנייה דרך אתר מסוים או שבכלל דרך מנוע חיפוש .. בקיצור המון נתונים סטטיסטיים על ביצועי האתר שלך .



בואו נתחיל .

שלב 1 – רישום לגוגל אנליטיקס . לינק ל  Google Analytics

בחרו בסוג העסק שלכם – אם את עסק קטן או חברה גדולה ואז הכניסו את פרטי חשבון ה Gmail שלכם – אגב הכל מתנהל דרכו .

 

שלב 2 – רישום האתר שלכם בלשונית הניהול

לוחצים על לשונית Admin , ומתחת ל Property  לוחצים על Create new property  :

רישום-לגוגל

ולאחר מכן אנחנו נקבל את המסך הבא ששם בעצם אנחנו רושמים את שם האתר , כתובת URL , בוחרים סוג תעשיה ואיזורי זמן ובסיום לוחצים על Get Tracking ID  – שזהו בעצם הקוד אותו אתם מעתיקים לעמוד הראשי שלכם וממקמים אותו בראש הדף .

מדריך-רישום-לגוגל

שלב 3 – הטמעת הקוד של גוגל אנליטיקס באתר

על מנת שגוגל יוכל לבצע סטטיסטיקות על האתר שלכם , אתם חייבים להטמיע את הקוד שקיבלתם לאחר שנרשמתם . נכנסים לעמוד ה Admin  , תחת Property  , ובוחרים ב Tracking Info  . ושם יופיע לכם הקוד שאותו אתם מעתיקים לעמוד הראשי שלכם בחלק העליון ביותר . לפני הקוד HTML או כל קוד אחר .

שלב 4 – צפייה בנתונים

כעת אחרי שהגדרנו את הקוד נוכל לבדוק בזמן אמת ולהפיק דוחות על ביצועי האתר שלנו דרך עמדות Reporting :

ביצועי-אתר

במאמר הבא , אנו נלמד על החלק של הדוחות ומה באמת משמעות הנתונים בכל לינק .

בהצלחה !

 



Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*