מילות מפתח

מילות מפתח – מה זה ?

אחד הנושאים הכי חשובים בנושא קידום אתרים אורגני הוא הבנה עמוקה בכל מה שקשור למילות מפתח .

בעצם השלב הראשון לפני שאני בכלל מתחיל פרויקט לקידום אתר מסוים מתחיל בניתוח מילות חיפוש שקשורות לאתר . מה פירוש מילות מפתח ולמה זה כל כך חשוב ?

נסו רגע להיכנס לראש של גולש – מה הוא אמור לרשום בשורת חיפוש על מנת להגיע אליכם ? תיכנסו לראש של הגולש שצריך לאתר תוכן או מוצר מסוים – ורק אז תגלו מה בעצם אליו מילות מפתח רלוונטיות עבורכם.

ובכן מנוע החיפוש של גוגל מראה תוצאות חיפוש שרלוונטיות למה שהמשתמש רשם בשורת החיפוש . אותו משתמש יכול לרשום פסיק , מילה , חלק ממילה או משפט שלם – זה לא משנה כי בעצם גוגל יחזיר את התוצאות הרלוונטיות למה שהגולש רשם .

עכשיו השאלה הנשאלת – איפה גוגל מאתר את הביטוי שאותו גולש רשם בשורת החיפוש ? תחשבו על כמה דפי HTML וקודים גוגל צריך לסרוק על מנת להחזיר את התוצאות הכי רלוונטיות לחיפוש .

מדהים נכון ?

ובכן גוגל מבצע אינדוקס של כל האתרים ברשת אחת לכמה זמן ( בדרך כלל פעם בשבוע ) , מבצע איזשהו שמירה של המידע חדש או מעודכן מאותם אתרים ומאחסן אותם . בכל פעם שגוגל מבצע חיפוש של ביטוי – הוא יחפש במאגר המאוחסן אצלו . אגב זו אחת הסיבות שלפעמים קידום אורגני יכול לקחת זמן ( ממוצע של 3 – 6 חודשים ) .

כיצד פועל מנוע החיפוש של גוגל ? ובכן , אני לא חושב שיש תשובה אחת אחת לשאלה הזו , אם בכלל …

האלגוריתם של גוגל מסתכל על דף אינטרנט בצורת טקסט , וזה אומר שלא משנה כמה יפה ומעוצב האתר שלך , אם הקוד HTML והתוכן לא בנויים בצורה טובה או לא שהתוכן עצמו קטן מבחינת כמות מילים והתאמה למילת חיפוש , רוב הסיכויים שהאתר שלך לא יגיע לעמוד הראשון ואפילו לא לחמישה הראשונים .

אוקי , הבנו שמילות מפתח חשובות ביותר . אז מה עכשיו ?

במאמר קצר זה אנחנו נשתמש בכלי מילות המפתח של גוגל על מנת לתאר את ההגדרה ולתת דוגמאות הקשורות למחקר מילות מפתח .

  • מילות מפתח זנב קצר
  • מילות מפתח זנב ארוך

מה ההבדל ?

הנה רשימת ביטויים הקשורה לחנות המצלמות שלנו כדוגמא :

מילת מפתח זנב קצר :

מצלמת וידאו

מילת מפתח זנב ארוך  :

מצלמת וידאו סוני

תצלום מסך לדוגמא :

img

איפה למשל ניתן נשתמש במילות מפתח קצרות ?

  1. ב title של האתר
  2. בכותרות H1 ( headings )
  3. בתמונות
  4. במטה טאגס ( Meta Tags )  – נפרט על זה עוד בהמשך

איפה נשתמש במילות מפתח עם זנב ארוך ?

  1. בכותרות H2 ( Heading 2 )
  2. נשלב אותן בתוך התוכן של האתר בצורה טבעית





כלל מאד חשוב – לא להציף את התוכן באותה מילת מפתח . זה יגרום לאתר שלכם לרדת בדירוג !

הכלל הוא שמילת המפתח לא תחזור על עצמה יותר מ 3% מסך התוכן בעמוד . זה אומר שאם יש לכם בעמוד מסוים 300 מילים , אסור לרשום את הביטוי "מצלמות וידאו" לדוגמה יותר מ 9 פעמים . וגם זה יותר מדי . הטקסט שלכם צריך להראות ולהרגיש כמה שיותר טבעי .

אתם עדיין איתי ? בואו ונמשיך לנושא הבא – מחקר מילות מפתח .