מחקר מילות מפתח

איך לבצע מחקר מילות מפתח כמו שצריך

כמו שכבר הזכרתי במאמרים קודמים , מילות מפתח משולבות בתוכן האתר הן המפתח ונקודת הפתיחה שלנו בכל מה שקשור לקידום אתרים .

מחקר מילות מפתח הוא נושא מאד רחב שדורש המון סבלנות בשילוב ידע טכני עם מספר כלים קיימים בשוק היום .

מה זה בעצם מחקר מילות מפתח ? הרעיון הוא לגלות ולבחור את מילות המפתח הרלוונטיות עבור האתר שלך . כלל שכמות החיפושים גבוה יותר עבור מילות המפתח שלך , כך גם התחרות בשוק – אבל יש לנו מספר פרמטרים נוספים שעוזרים לנו לקבוע מה הכי טוב לנו על מנת לבצע קידום כגון – ממוצע חיפושים בחודש , ממוצע מחירים , ממוצע של תחרותיות וכדומה .

הכלי העיקרי שאתו אני הכי אוהב להשתמש ושגם נותן אינדיקציה לא רעה בכלל הוא כלי של גוגל בשם "מתכנן מילות המפתח" . באמצעות כלי זה תוכל לבצע חיפוש בכמה מישורים :

  • חיפוש מילות מפתח באמצעות ביטוי או אתר מסוים
  • הצגת נתונים של נפח חיפוש וטרנדים
  • שילוב של מילות מפתח על מנת לקל רעיונות חדשים
  • תחזיות של קליקים .

חשוב לציין שהנתונים ממתכנן מילות החיפוש מבוססים בעיקר על קמפיינים ממונים דרך Adwords , אך למרות זאת זהו לדעתי עדיין אחד הכלים הנוחים שיש .

MOZBAR – תוסף נחמד לכרום – כלי מעולה לניתוח תנועה ומילות חיפוש .

ישנם עוד מספר כלים ברשת ( רובם ככולם בתשלום ) – לינק לעמוד הכלים שלנו . כאן תוכלו למצוא מגוון רחב של כלים לקידום אתרים כמו אופטימיזציה לאתרים , כתיבת תוכן , כלים למחקר מילות מפתח ועוד.

ובכן , בואו נתחיל לבצע מחקר קטן. נשתמש במילות המפתח "מצלמות להשכרה" . נרשום אותם תחת שורת הצגת נתונים של נפח חיפוש :

מחקר מילות מפתח

ונלחץ על "קבל נפח חיפוש" .

מה שנקבל הוא המסך הבא :

טרנד חיפוש בגוגל

ועכשיו נפרט על המידע שהתקבל לפי העמודות בטבלה :

ממוצע חיפושים בחודש – 40 .

תחרות – בינונית

הצעת מחיר מוצעת – 2.44 שח – שזהו בעצם ממוצע המחיר לכל קליק לפי מפרסמים שהשתמשו בביטוי הזה

הערה – דבר טוב הוא לשים כמה ביטויים בחיפוש ואז להשוות ביניהם.

עכשיו השאלה – מה לעשות עם כל המידע הזה ? איפה לשים את מילות המפתח באתר שלי ?

ובכן – מילות מפתח קצרות עם ממוצע חיפוש גבוה שמכילות לא יותר משני מילים – שוב תלוי באתר , כאלו שמתארות הכי טוב את העסק שלך ותואמות למהות האתר יש לשים ב Title ותגי מטה של תיאור האתר : Meta Description .

קצת על Meta Description : בכל מה שרשום בתג זה יופיע בתוצאות החיפוש של גוגל מתחת לקישור של האתר שלך , לדוגמא :

meta description

מילות מפתח עם נפח חיפוש בינוני לשים בכותרות H1 , H2 , ומילות מפתח זנב ארוך יש לשלב באופן טבעי בתוך הטקסט .

אם האתר שלכם נבנה בעזרת וורדפרס , ממליץ לכם בחום להוריד תוסף של Yoast . זהו תוסף לוורדפרס  לשיפור והתאמה של התכנים שלכם למנועי חיפוש . התוסף נותן לכם  איניקדציה לגבי מיולת המפתח שלכם , איפה לרשום אותם , איפה הם חסרים , האם התוכן שלכם מספק ועוד .

עוד דבר מאד חשוב הוא תיוג של כל תמונה לפי מילת המפתח שלכם – חשוב מאד לתייג כל תמונה במילות המפתח שבחרתם.

בהצלחה ,

סמי