כתיבת תוכן לאתרים

המאמר שילמד אתכם למגנט לקוחות

 

כתיבת תוכן לאתרים בעצם מהווה את המשקל הרב בכל מה שקשור לקידום אתרים . הכול מתחיל בתוכן – מילות המפתח שלך, המהות של האתר , הרלוונטיות של האתר או מה שאתה מנסה להגיש – הכול מתחיל ונגמר בזה שהלקוח רוצה לקבל משהו בתמורה דרכך – בין אם זה חומר לימוד או מוצר לרכישה – זה לא משנה .

לכן, רוב המאמץ של מקדמי האתרים מגיע מכתיבת תוכן , וכשכזה אנו נשים במאמר זה כמה דגשים על איך מעלים מאמר לאתר , מה לכתוב ואיך לכתוב , מה יש להשאיר בחוץ ומה ראוי להדגיש בריש גלי .

דבר ראשון בכל מה שקשור לכתיבה או יותר נכון לקריאה ברשת זה נושא המהירות . אם לא הצלחת לסקרן את הקורא תוך מספר שניות – רוב הסיכויים שהוא ינטוש . לכן תמיד ככלל ראשון – חשוב מאד ליצור פוקוס מיידי – ע"י כותרות קצרה ומובנת , ע"י תמונה מיוחדת וכדומה .

מהרגע שהצלחתם לעורר סקרנות, אתם חייבים לעבוד לפי שלבים על מנת להשאיר את האורח באתר, מפוקס, אם רצון להמשיך ולקרוא , וע"י כך לגרום לו לבצע פעולות רצויות כגון השארת פרטים או הרשמה לניוזלטר שלכם .

אז השלב הראשון – יצירת פוקוס ע"י כותרת קצרה וקולעת – את זה כבר אמרנו .

שלב שני פיסקה ראשונה – לא יותר משני משפטים שמתארים בצורה הפשוטה ביותר מה הם הולכים לקבל מהמשך קריאת המאמר – שוב הכול על מנת להעלות את רמת הסקרנות של הלקוח , ליצור אפקט של "אני חייב לסיים את הספר הזה" וכדומה . נשמע לכם מוכר נכון ? במיוחד אם אתם חובבי קריאה …

שלב שלישי – לשלב איזושהי תמונה או סרטון קצר לשם המחשת העניין או הנושא . תמונות טובות מעולם המכירות לדוגמא יכולות להיות משהו כמו תמונה בא לקוח מחזיק או משתמש המוצר שלכם. ישנם המון אתרים שמרשים שימוש בתמונות בחינם – הנה לדוגמא אתר בשם unsplash , בו תוכלו למצוא מגוון רחב של תמונות להורדה .גולת הכותרת היא שאתם יכולים לעשות גם שימוש מסחרי בתמונות הללו. כמובן שיש לשים לב למה שרשום באתר בכל תמונה . אתם גם יכולים לעצב את התמונה באתר Picmonkey בחינם .

שלבו גם כמה קישורים החוצה לאתרים רלוונטים למאמר,  וגם הפניות לדפים מתוך האתר שלכם . יצירת קישורים החוצה מהאתר שלכם מאד חשובה לנושא הקידום. קישורים פנימיים לא פחות חשובים !

וכמובן לא לשכוח ליצור טופס פשוט , קצר עם שני שורות להרשמה לרשימת תפוצה או ניוזלטר שלכם . יש כמה דרכים לשלב את הטופס – אני אישית לא אוהב את הטפסים שקופצים פתאום מול העיניים . ההנחה שלי שרק לקוחות שממש אהבו את התוכן ירשמו לניוזלטר . אני לא מעוניין שסתם אנשים ירשמו כי אולי מתי שהוא בעתיד הם ירצו לקבל חומרים או מאמרים בנושאים שלא כל כך מעניינים אותם . לא . אני לא רוצה להגדיל את רשימת הדיוור שלי סתם , המטרה של רשימת הדיוור היא למכור , לא סתם לשלוח מיילים לאנשים שבכלל לא טורחים או יטרחו לקרוא את מה שנשלח אליהם .

לכן חשוב מאד – אם המטרה שלכם בסופו של דבר שאנשים יבצעו פעולה מסוימת באתר כמו רכישה או רישום לרשימת דיוור כותרת האתר חייבת להיות קצרה , מדויקת , וכזו שתתאר במדויק מה הלקוח אמור למצוא באתר שלכם .

בהצלחה ,

סמיקו.